logo-mini
تفاوت بین عطر، ادو پرفیوم، ادو توالت و ادو کلن

تفاوت بین عطر، ادو پرفیوم، ادو توالت و ادو کلن

به اشتراک گذاری این پست

تفاوت بین عطر، ادو پرفیوم، ادو توالت و ادو کلن

عطرها ترکیباتی شیمیایی هستند که رایحه یا بوی خاصی دارند. بوی یک ترکیب شیمیایی زمانی به مشام می رسد که به اندازه کافی فرّار باشد تا وارد سیستم بویایی قسمت بالایی بینی شود. گروه های زیادی در بین عطرها وجود دارد که رایج ترین آن­ها پرفیوم بوده، و در کنار آن ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن هستند که به ترتیب هر یک شامل میزان کمتری از اسانس معطر هستند.

تفاوت بین پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو تویلت و ادوکلن در چیست؟

تفاوت بین این عطرها فقط در میزان غلظت اسانس های روغنی آن­ها است. در واقع هر چه غلظت ترکیبات عصاره محصولی پایین­تر باشد، ماندگاری رایحه­ی آن نیز کمتر خواهد بود.

غلیظ ترین عصاره، پرفیوم (Perfume) است که با غلظتی بین 15 تا 40 درصد، خالص­ترین و ماندگارترین بوهاست و البته گران­ترین نوع عطر نیز می­باشد.

در مرحله­ی بعد، ادوپرفیوم (Eau de Perfume) قرار دارد که غلظت آن در حدود 7 تا 15 درصد است. این نوع عطر به علت ماندگاری نسبتاً بالا و قیمت مناسب، رایج ترین نوع در بین مصرف کنندگان است.

ادوتوالت (Eau de Toilette) با غلظتی در حدود 1 تا 6 درصد، از بوی ملایمی برخوردار است که مانگاری آن چندان بالا نیست و شاید مجبور شوید در طول روز چندین مرتبه از آن استفاده نمائید.

ادوکلن (Eau de Cologne) نیز همچون ادوتوالت بویی ملایم دارد و تقریباً به همان اندازه هم ماندگاری دارد.

افترشیو (Aftershave) های مورد استفاده آقایان به علت اسانس روغنی کمتر، مانگاری کمتری به نسبت به ادوتوالت و ادوکلن دارند.

چرا عطرها در برخی از افراد ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند؟

به طور کلی افرادی که پوست چربی دارند بوی عطر آن­ها نسبت به اشخاصی با پوست خشک ماندگاری بیشتری دارد چرا که پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت موجب نگهداری و ماندگاری بیشتر رایحه عطر می­شود.

برای ماندگاری بیشتر بوی عطر چه باید کرد؟

ماندگاری عطر با توجه به خشک یا چرب بودن پوست، در افراد مختلف متفاوت است. سعی کنید استفاده از عطر را در طول روز تجدید کنید. کارشناسان توصیه می­کنند عطر را به پشت گوش­ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی نیز بر روی پوست بدن­تان استفاده کنید. این کار باعث می­شود بوی عطر شما پخش شده و دیرتر از بین رود. یک اسپری کوچک بر روی موها می­تواند کمک کند بوی عطرتان برای تمام طول مدت روز باقی بماند.

چگونه از فاسد شدن سریع عطر جلوگیری کنیم؟

شیشه عطر را در محلی خشک و خنک و دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید چون که نور خورشید می­تواند ترکیبات عطر را از بین ببرد. به طور کلی برای اینکه بطری عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه­اش نگه داری کنید.



 

چرا پیامبر فرمودند: من سه چیز: عطر زن ونماز را دوست دارم؟

چرا پیامبر فرمودند: من سه چیز: عطر زن ونماز را دوست دارم؟

پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
مراد پیامبر(ص) این نیست که فقط در دنیا همین سه چیز را دوست دارم. بلکه علاوه بر چیزهای دیگر ، این سه چیز را بیش تر دوست دارم . نگاه و برخورد خاصی به این موارد دارم.
2- هر حکمي داراي فلسفه اي است ، حکمت و دليل خيلي از مسائل ديني در روايات اسلامي و کلام بزرگان دين آمده است که با دقت مي توان به آن ها پي برد . بعضي از آن ها را عرض مي کنيم :
اما عطر :
استفاده و به کارگيري بوي خوش «عطر» از سنّت پيامبر است. ايشان هم خود از بوي خوش به طور مدام استفاده مي‌کرد و هم به امّت خود سفارش اکيد نموده است. در اين باره احاديث فراوان به ما رسيده که در برخي به حکمت و دليل نيز اشاره شده است، از جمله استفاده از بوي خوش، عقل را کامل مي‌کند؛ به وي صورت زيبايي مي‌بخشد؛ در سرور و شادابي روح و اخلاق و خويشتن‌داري و صبر تأثيرگذار است.
نيز آمده است بوي خوش قلب را جلا مي‌دهد و محکم مي‌کند . در تصميم‌گيري‌هاي مهم، اراده را قوي و نيرومند مي‌نمايد. بوي خوش و عطر، جزئي از نظافت و پاکيزگي است. در احاديث وارد شده که در هر چيزي اسراف است، ولي براي هزينه بوي خوش، هر قدر که باشد اسراف نيست.(1)
پيامبر فرموده : «بوي خوش قلب را تقويت مي کند و بر نيروي جنسي مي افزايد». (2)
اما زن :
خدا زيبا است و زيبايي را دوست دارد . انسان را سفارش مي کند که زيبايي را دوست داشته باشيد. از طرفي چون در دوران جاهليت زن از ارزش و جايگاه مناسبي برخوردار نبود ،با اين روش مي خواست مردم را به جايگاه زن در اسلام آشنا سازد، چون :
اين جوامع زن را انسانى همسطح حيوان و ضعيف مى دانستند كه اگر آزاد و مستقل باشد ، براى جامعه فساد و تـباهى به بار مى آورد!
زن را به مثابه خانه يا غذا كه از شرايط لازم براى زندگى است ، به حـسـاب مـى آوردند ، نه عضو و عنصرى سازنده اجتماع ! براى زن هيچ حقى و مالكيتى را به رسـميت نمى شناختند ، مگر به تبع مرد و تا آن جا كه براى مرد مفيد است ؛
اساس رفتار با زنان بر سلطه و به كار گيري استوار بود .
امـا اسـلام زن را مـانند مرد انسان مى داند . همه انسان ها را برابر مى داند، مگر آن كه تقوايش بيش تر است ( اِنَّ اكرمكم عنداللّه اتقيكم) (3) .
عشق و علاقه پیامبر به زن، به یقین به هدف شهوترانی و هوسرانی نیست. بلکه محبت و عشقی است که باید بین زن و شوهر باشد تا زندگی به حد کمال برسد . اگر محبت ویژه و علاقه خاص نباشد، زندگی به مرور زمان از بین می رود و به تبع آن زندگی و جامعه رو به کاستی و نابودي خواهد رفت . پیامبر اسلام نگاه ویژه به زن دارد.
اما نماز :
نماز مهم ترين و زيباترين روش خدا پرستي و تشکر و قدر داني از خالق هستي است . اولين سوال الهي در روز قيامت است و جذاب ترين روش مانوس شدن با خدا است
و ده ها دلايل و حکمت هاي ديگر که در آن وجود دارد و مي شود ارائه داد که چرا پيامبر به اين سه چيز و چيز هاي ديگر علاقه مند بود و دوست شان داشت و همه اين ها از سنت پسنديده پيامبر است که ما هم بايد درس بگيريم و به آن ها عمل کنیم.

محمدرضا محمودی

محمدرضا محمودی هستم ، سعی شده در این وبلاگ مطالب مفید و کارامدی قرار بگیره ، از اینکه وقت میگذارید و مطالب رو مطالعه میکنید متشکرم... حتما نظرات خودتون رو ارسال کنید


نظر بدهید