logo-mini

چگونه یک پاوربانک مناسب انتخاب کنیم

به اشتراک گذاری این پست

چگونه یک پاوربانک مناسب انتخاب کنیم

انتخاب “آگاهانه” ، استفاده “هوشمندانه”
پاور بانک که شارژر همراه هم نامیده میشود، در حال حاضر بهترین راهکار برای جلوگیری از تمام شدن شارژ است!

پیچیدگی و کارکردهای زیاد اسمارت فونها و گجتها مسلما باطری بیشتری مصرف کرده و این برای کاربران یقینا لذت بخش نیست که در هنگام کار با تلفن همراه هوشمند و تبلت خود ناگهان با مشکل از دست رفتن و تمام شدن شارژ باطری مواجه شوند. وقتی در سفر هستید یا به تفریح رفته اید و گوشی و تبلت خود را به همراه دارید، در میان جنگل و دره، زمانی که میخواهید از یک لحظه زیبا عکس بگیرید، ناگهان باطری شما تمام میشود! مطمئنا شما ناراحت و گیج و آزرده خاطر خواهید شد. به عنوان یک تاجر اگر در میان فعالیتهای خود دچار چنین مشکلی شوید تمرکز روی کارتان را از دست خواهید داد و در موقعیتهای نظیر اینها یک شارژر پرتابل و مسافرتی راهگشای مشکلات شما خواهد بود.

 

چگونه پاور بانک مناسب بخریم؟

با توجه به اینها، حال میتوانید نیاز خود به یک شارژر همراه، پرتابل و مسافرتی قابل اطمینان درک کنید!

بسیاری از افراد ممکن است در خرید پاور بانک و شارژر همراه تردید داشته باشند و یا دچار اشتباه بشوند؛ در این مقاله سعی خواهیم کرد نکاتی را جهت انتخاب صحیح و خوب یک پاور بانک همراه ارائه کنیم.

ظرفیت گجتها و پاور بانک

دانستن ظرفیت باطری گجت و ابزارتان (تبلت، گوشی و…) برای شما خیلی مهم است، تا پاور بانکی با ظرفیت کمتراز ظرفیت باطری وسیله تان خریداری نکنید. برای مثال، باطری گوشی iPhone 4S با ظرفیت ۱۴۳۲mAh، برای اینکه یک بار گوشی iPhone 4S فول شارژ کنید به یک شارژر همراه با حداقل ظرفیت ۱۴۳۲mAh نیاز دارید. اگر نیاز به دو مرتبه فول شارژ داشته باشید، به یک پاور بانک با حداقل ظرفیت ۲۸۶۴mAh احتیاج خواهید داشت. اگر شما به طور مکرر و زیاد به مسافرت میروید، بهتر است از پاور بانکهای با ظرفیت بالا (۵۲۰۰ میلی آمپر و بالاتر) استفاده کنید. در صورت استفاده معمول میتوانید از شارژرهای همراه پایین تر نظیر ۴۴۰۰ میلی آمپر هم استفاده کنید و برای استفاده روزانه شهری نیز برای وسایل معمول پاور بانکهای ۲۲۰۰ میلی آمپر هم میتواند جوابگوی نیاز شما باشد.البته مجدد باید یادآور شد حتما با توجه به ظرفیت وسایل دیجیتال خود نسبت به خرید Power Bank اقدام کنید.

همچنین ظرفیت باطری رابطه ی مستقیمی با اندازه و سایز آن دارد.

در تصویر زیر قابلیت های یک پاوربانک در ابعاد مختلف را مشاهده می کنید.
 

ویژگیهای پاور بانک و شارژر همراه:

با توجه به اینها، حال میتوانید نیاز خود به یک شارژر همراه، پرتابل و مسافرتی قابل اطمینان درک کنید!

بسیاری از افراد ممکن است در خرید پاور بانک و شارژر همراه تردید داشته باشند و یا دچار اشتباه بشوند؛ در این مقاله سعی خواهیم کرد نکاتی را جهت انتخاب صحیح و خوب یک پاور بانک همراه ارائه کنیم.

حفاظت در مقابل اتصال کوتاه
میدانیم که آتش اغلب توسط یک اتصال کوتاه ایجاد میشود. شارژر همراهی را انتخاب کنید که سیستم حفاظتی در مقابل اتصال کوتاه را داشته باشد

حفاظت در مقابل شار بیش از حد – Overcharge
ما به پاور بانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را، زمانی که شارژ باطری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باطری پاور بانک و باطری دستگاه در حال شارژ را کوتاه میکند.

حفاظت در مقابل دمای بالا
بهتر است شارژر همراه دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد.

خاموش شدن خودکار – Auto Off
این ویژگی را در واقع میتوان هم ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای داخلی آن افزوده نشود.

 

توجه به کیفیت ساخت و سلولهای پاور بانک

مطمئن شوید که باطریهای پاور بانک اصلی باشند. پاور بانکهای با کیفیت بالا دارای کانکتورهای خوب و چراغ هشدار دهنده باطری هستند.

قیمت پاور بانک

هیچ وقت به دنبال پاور بانکهای بی نام و نشان با قیمتهای پایین نباشید، زیرا در آیندهای نزدیک خرید آنها افسوس شما در پی خواهد داشت!
شما با استفاده یک پاور بانک مطمئن گجت و وسایل خود را از مشکلات احتمالی در امان نگه خواهید داشت. همیشه از برندهای مطمئن دارای ضمانت استفاده کنید.
 

محمدرضا محمودی

محمدرضا محمودی هستم ، سعی شده در این وبلاگ مطالب مفید و کارامدی قرار بگیره ، از اینکه وقت میگذارید و مطالب رو مطالعه میکنید متشکرم... حتما نظرات خودتون رو ارسال کنید


نظر بدهید